5 טיפים ליצירת סבון מעוצב

סבון שמכינים לבד

פוסט הסבונים המשגעים הוא אחד האהובים עלי בבלוג! התגובות היו נלהבות וקיבלתי המון תמונות של סבונים יפיפיים שקוראי הבלוג הכינו בעקבותיו.

בפוסט ההדרכה המלא יש הסברים מפורטים איך להכין את הסבונים, שלב אחרי שלב, אם לא קראת עדיין אפשר להגיע לשם בהקלקה ממש כאן. רציתי להוסיף כמה טיפים חשובים לכל מי שרוצה להכין לעצמו סבון גליצרין מעוצב בבית, אז הנה הם:

חמישה טיפים ליצירת סבון בעבודת יד

1 – להמיס בזהירות

בהמסת הסבון כדאי לנהוג במשנה זהירות ולחמם בהדרגה, רק עד שמרבית הסבון נמס (היתר יימס בערבוב). ברגע שהסבון מתחיל לרתוח ולבעבע, התוצאה תהיה עכורה, פחות נאה ופחות איכותית. מה זה אומר בפועל? מומלץ להפעיל את המיקרוגל במקטעים קצרים ולבדוק מה מצב הסבון בין חימום לחימום.

hand made soap

2 – להתנסות בצבעים

לחברת Rico Design שמשווקת ע״י סופרקיט יש מבחר יפה של גוונים לצביעת הסבון. חשוב להבין שתמציות הצבע מתקבלות מעט שונה כשמוסיפים אותן לסבון גליצרין שקוף וכשמוסיפים אותן לסבון גליצרין לבן אטום. בעוד הסבון השקוף דורש מעט טיפות צבע כדי שהגוון יתקבל עמוק ונוכח, בסבון הלבן יתקבל גוון פסטלי ורך ויידרש יותר צבע כדי להגיע לגוון כהה. המשחק והניסוי – זה החלק הכי מהנה. ניתן גם לערבב את הצבעים ליצירת גוונים חדשים (אני למשל ערבבתי וורוד וצהוב שהיו ברשותי כדי לקבל גוון קוראל בהיר ושמח).

סבון שמכינים לבד

3 – להשתמש באלכוהול

אני ממליצה לשתות איזה קוקטייל טעים תוך כדי הכנת הסבונים. ובלי קשר- כדאי להחזיק אלכוהול רפואי בבקבוקון שפריצר קטן, ולרסס ריסוס עדין במהלך הכנת הסבונים: על התבנית הריקה רגע לפני היציקה, בין שכבות סבון בצבעים שונים, על גבי סבונים קטנים עליהם יוצקים שכבה של סבון מומס. האלכוהול עוזר להעלים את שכבת הלחות והשומן שאולי הצטברו ויפריעו לסבון להצמד לעצמו. האלכוהול גם עוזר להלחם בבועות האוויר שמופיעות בסבון החם המומס ולכן מומלץ לתת שפריץ קטן מיד אחרי כל יציקה.

4 – לשמור על הסבון ״יבש״

הגליצרין שבסבונים הללו הוא חומר לחותן, הוא שואב לחות מהסביבה ואוגר אותו. זו הסיבה שמכניסים גליצרין לכל כך הרבה מוצרי קוסמטיקה – מעט ממנו נותר על העור ומעשיר אותו בלחות. אבל יש לכך תוצאת לוואי קצת מעצבנת: הסבון המוכן מתחיל ״להזיע״ וטיפות קטנות של לחות מופיעות על פניו. כשהסבון בשימוש זה כמובן לא מפריע, אבל אם הכנו סבונים קטנים כמו בהדרכת סבוני הדגרדה שהעליתי, וברצוננו לצקת עליהם שכבה של סבון מומס, הלחות הזו עלולה לקלקל את התוצר הסופי.

מה עושים? אפשר לנגב את הסבונים במגבת נייר ולהספיג את הלחות שהצטברה ומיד לאחר מכן להמשיך ביציקה. אפשר גם להניח את הסבונים המחכים ליציקה נוספת בקופסא עם שקיק סופח לחות- כזה שמגיע בתוך תיק חדש, או באריזה של תרופות. לא כדאי להשאירם עם השקיק בקופסא סגורה יותר מדי זמן! כעבור שעה הסבונים ממש יתחילו להתכווץ, משום שכל הלחות ״נשאבת״ מהם! אני הנחתי אותם בקופסא עם שקיק סופח לחות למשך כחצי שעה, רק עד שהייתי מוכנה להתקדם בהכנת הסבון שלי.

יצירה עם ילדים

5 – אריזה

אם רוצים לאחסן את הסבון או להעניק אותו במתנה, כדאי לארוז אותו מיד אחרי ההכנה, כדי למנוע ממנו לאגור לחות. אם הצטברו מעט טיפות לחות ניתן לנגב ולייבש את הסבון, כפי שפירטתי בסעיף הקודם- ואז לארוז.

הכי פשוט זה לעטוף את הסבון המוכן בניילון נצמד (רגיל, מהמטבח) ולחממו קלות עם אוויר חם, בעזרת אקדח חום או מייבש שיער. הניילון מיד יתכווץ וייסגר סביב הסבון, ממש כמו אריזת וואקום. זהירות לא לשרוף את הניילון! הוא נמס ונקרע בקלות.

עכשיו היו יצירתיים, עטפו את הסבון שיצרתם בנייר יפה או בבד ותעניקו אותו למישהו שאתם אוהבים (או פשוט למישהו מלוכלך). אני סופר סקרנית לראות תוצרים, אז אם הכנת סבונים בעקבות הפוסט אני תמיד אשמח לקבל תמונות!

שיהיה שבוע נפלא ויצירתי

שירה

Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More