מתלה תכשיטים הורס (או: איקאה-האק היסטרי)

אני יודעת שכנראה לא מתפקידי לחלק לעצמי מחמאות פה, אבל תקשיבו ותקשיבו לי טוב – מדובר באיקאה-האק היסטרי.

נתחיל מההתחלה: מה זה בכלל איקאה-האק (Ikea hack), או בתרגום חפשי – פיצוח איקאה? הכוונה היא לשכלול פריטים זמינים וזולים של איקאה, שינוי הייעוד שלהם, שדרוג או עיצוב מחדש. לפעמים משתמשים בפריטים של איקאה ממש כמו בחומר גלם, כמו שעשיתי אני בפוסט ההדרכה ליצירת שעון משעם. זה טרנד מגניב והוא תופס בעיקר במדינות מערביות מאיתנו, שם איקאה זולה יותר מכאן וחומרי היצירה והעיצוב זולים אף יותר.ולעניינינו – מכירים את זה שנופל לכם אסימון והצליל של הנפילה מהדהד לכם בראש ימים? זה מה שקרה לי עם המתלים היפייפיים האלה. קפצתי לביקור זריז באיקאה (נכנסתי רק לקנות עציץ, יצאתי עם שתי עגלות מלאות ומטבחון). בשיטוטי נתקלתי במתלי מגבות צבעוניים מפלסטיק, דמויי פטריות, הקרויים בשוודית LOSJON. מחשבה ראשונה שעברה לי בראש – הם ממש מכוערים בעיני. מחשבה שניה שעברה לי בראש – צ׳יצ׳ינג!!! נפל האסימון. גם ברווזון שוודי מכוער יכול להפוך לברבור סקנדינבי מינימליסטי.שימו לב, זה כל כך פשוט שאם תמצמצו אתם עלולים לפספס:

מפרקים את פטריות הפלסטיק ומפרידים את החלק הצבעוני מהחלק הלבן. הם נפרדים במשיכה, אין פה צורך בכלים מיוחדים. את החלקים הלבנים שמים בצד וחושבים מה לעשות איתם אחר כך (ואם יש לכם רעיון- שתפו אותי!).מחממים אקדח דבק חם ובוחרים ברגים המתאימים לקיר שלכם. אם יש לכם קירות גבס, כמוני, אפשר להשתמש בברגי גבס. אני ממליצה למדוד את הבורג כך שיבלוט כ-1 ס״מ מחוץ לפטרייה. כך תוכלו לנעוץ אותו בכל מקום מבלי לדאוג למיקום הניצבים מאחורי לוח הגבס (ניצבים הם פרופילים מפח, זה השלד אליו מחוברים לוחות הגבס. להבריג לתוכם בלי מברגה זה פחות נחמד).

אם אין לכם קיר גבס, בחרו ברגים הבולטים מספיק מעבר לפטרייה הצבעונית, והתאימו להם דיבלים. לא צריך דיבלים או ברגים מיוחדים, מכיוון שהמתלים אינם מיועדים לסחוב משקל משמעותי.
הניחו נקודת דבק חם במרכז הפטריה והדביקו את הבורג, עומד ״על הראש״. המשיכו למלא את חלל הפטרייה בדבק חם, כך שהבורג יהיה מכוסה כולו דבק, עד גובה שפת הפלסטיק (לא לעבור את השוליים). בעזרת הקצה של האקדח החם משחו את הדבק כך שימרח ויצמד היטב לדפנות הפטרייה. לא לשכוח להזהר, זה חם!
הניחו בצד להצטנן ולהתקשות, לפחות חצי שעה.אחרי שהדבק התקשה אפשר לצבוע. אני נעצתי את הבורג בתחתית ארגז קרטון וריססתי בשכבות דקות של צבע. חשוב לרסס באזור פתוח ומאוורר ולשמור טוב טוב על כל מה שלא אמור להצבע מסביב.אחרי שריססתם שתיים-שלוש שכבות והשארתם לייבוש, ניתן להוציא את המתלה המוכן ולהכין את הקיר לקראתו.אפשר לסמן על הקיר את המיקום הרצוי, בייחוד אם יש לקדוח ולנעוץ דיבלים כהכנה. אני פשוט נעצתי והברגתי אותם  בתנועה קלה לפי העין והלב ישירות בקיר הגבס.תולים תכשיטים, אביזרים, את התיק של הגן או צעיפים. זה נראה כל כך טוב, אני לא מפסיקה להתפעל מזה!

אני ממש מקווה שתנסו, זה מהפך קל ופשוט והתוצאה – יותר שיקית משיקית ויותר סקנדינבית מסלמון.

גם אתם פיצחתם משהו מגניב מפריטים של איקאה? ספרו ספרו, איקאה-האק זה עסק מלהיב.

שירה


Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More