המדריך לחנויות יצירה (מעולות!) בפריז

הבטחתי המלצות, הבטחות צריך לקיים.

לפני הנסיעה בדקתי, קראתי וליקטתי המלצות מרחבי הרשת, לחנויות היצירה והנייר הכי שוות בפריז. בביקור האחרון הייתי עסוקה בעיקר בלנסות לא להיות עסוקה, אבל חיפוש חנויות היצירה נהיה חלק מגניב ומעניין בטיול והידיעה שאוכל לשתף אתכם בכל זה שימחה אותי לאללה. בסוף הפוסט יש מפה שתעזור לכם לעשות סדר בראש וחילקתי את רשימת החנויות לפי רובעים. ממליצה בחום לנעוץ במפת גוגל את המקומות שמעניין אתכם לבקר, וכשאתם משוטטים בכיף, פתחו את המפה וגלו מה יש בסביבה (שימו לב שכל שם של חנות הוא לינק לאתר שלה).

אז ללא הקדמות מיותרות, הרי היא לפניכם – הרשימה של אבני׳רו לחנויות (מעולות) ליצירה ונייר בפריז, 2017:

*** 3rd arr ***

BHV

52 Rue de Rivoli, 75004 Paris

או מיי גאד. BHV. איזו חנות היסטרית. יש שם הכל, וכשאני אומרת ״הכל״, אני לא צוחקת בכלל: כלי גינון? יש. קרמיקה לחיפוי האמבטיה? יש. קוסמטיקה? בגדי נשים, גברים וילדים? מחלקת תאורה? ציוד לאפייה? מצעים ומגבות? צעצועים? ספרים?… ה-כ-ל. ומשובח, יפה ומזמין. מדובר בכלבו ענקי שאפשר לבלות בו יום שלם, אם יש סבלנות. אפילו עשינו עצירת נישנוש במיני-מסעדה היוקרתית שבתוך החנות הנקראת Truffe, שכל המאכלים שהיא מציעה עשויים עם פטריות כמהין. קינחנו במקרונים של האחד והיחיד Pierre Herme, ממממ… היה טעים כל כך (רק הימנעו מאזור ההסעדה בקומה 5, הוא מזכיר את המסעדה של איקאה, מאד לא פריזאי ובכל פינת רחוב תמצאו סנדוויץ׳ מוצלח מזה).

אם אתם דומים לי במעט ומוצאים השראה גם בטמבוריות, מחלקת השיפוצים שבקומת המרתף היא מופלאה: צבעי קיר של מותגים שונים, ידיות וצירים שאין פה בארץ ואפילו מתגי תאורה משגעים. יש שם כלים וריהוט לגינה וגם מחלקת טפטים (סחבתי טפט מפריז, נשבעת).אם עולים כמה קומות למעלה, מגיעים למחלקת הספרים והיצירה, כשבתווך בין שני אלה תצוגה מפתה מאד של מחברות, קלמרים, כלי כתיבה, ניירות מכתבים ועוד. הייתי מבולבלת מהמבחר כי הכל מצא חן בעיני… 

לא תופתעו שגם במחלקת היצירה יש… הכל. מוצרי עץ לצביעה וקישוט, מדבקות, צבעים וקישוטים מכל הסוגים. סכיני חיתוך, פאנצ׳ים ועוד ועוד… באמת מבחר עצום. ישנה גם מחלקת אמנות של ממש, עם כל צבעי המים/ שמן/ גירים וכו׳ שאפשר לחלום עליהם. יש פנקסים וגיליונות נייר מיוחד לרישום, אקוורל ועוד, במבחר משגע. נראה לי שצילמתי מעט פשוט כי הייתי בשוק… קניתי לי כמה עטי-מכחול לקליגרפיה, שבחרתי מתוך קיר עצום של עטים. כמובן שיש גם מחלקת בדים ותפירה והכל מוצג כל כך יפה. האמת, שאין כאן כמעט מוצרים ייחודיים, כאלה שלא ניתן להשיג בארץ או בארה״ב למשל, אבל המבחר גדול, נעים להסתובב והביקור פה הוא חובה, לדעתי.

Papir Tigre

5 rue des Filles du Calvaire, 75003 Paris

חנות קולית לאללה, המציעה פריטי נייר שיצר צוות צעיר של מעצבים: מחברות, פריטי עיצוב לבית, נייר עטיפה, כלי כתיבה ועוד. המוצרים מתחלפים כל כמה חודשים אז תמיד אפשר למצוא משהו חדש. השוס הגדול – ערכות הרכבה של קקטוסים שולחניים מדיקט, ופסל קקטוס-דיקט ענקי בלב החנות, שממש רציתי להעמיס על הגב ולקחת איתי הביתה. הם גם מפיקים מגזין עיצוב שהם נותנים בחינם ללקוחות ובכלל – התקבלתי לחנות בחיוך גדול והיה שם ווייב מגניב.

La compangnie des perles

50 Rue des Archives, 75004 Paris

חנות גדולה, עמוסה בתצוגה של חרוזים וכלי צורפות. החנות ממותגת בסגנון אר-נובו פריזאי ומציגה בחלון פריטי וינטג׳ רקומים בחרוזים, תחרות עתיקות ועוד. קצת מצועצע אבל מקסים ורומנטי והמבחר מרשים. אמנם לא חנות הצורפות היחידה בפריז, אבל ממוקמת בלב המארה, אז אם אתם מאוהבי הצורפות – בטוח שתהיו בשכונה בביקור שלכם. ממליצה להציץ בפנים.

*** 4th arr ***

La Petit Epicerie

74 rue de la Verrerie, 75004 Paris

לצערי הרב (מאד!) הגעתי לחנות ביום ראשון בבוקר, רק כדי לגלות שהם פותחים את הדלתות ב- 11:00… אמנם לא נכנסתי, אבל הצמדתי את האף לחלון וגיליתי למה ממש ממש שווה לבוא: חנות יצירה עשירה, שניתן להשיג בה הרבה סוגים של קיטים מגניבים, לילדים ולמבוגרים. הם מחזיקים בחומרים הכי טרנדיים ומורגש שהם עם האצבע על הדופק. בביקור הבא בפריז אני לא מדלגת, וממליצה בחום גם לכם לבקר. החנות קרובה מאד למרכז פומפידו, אז סביר להניח שתהיו בשכונה.

לא יכולה לתאר בכלל את ההפתעה שחשתי כשחיפשתי את האתר של החנות (כדי לספק פה לינק, כמובן), נכנסתי ובעמוד הראשי של החנות ראיתי… את עצמי! מטורף, נכון??

Petit Pan

76 , 37, 39 Rue François Miron, 75004 Paris

שלוש חנויות מרתקות, ממש יריקה ממרכז הקניות ההומה של Rue de Rivoli. במס׳ 76 תוכלו למצוא בדים מיוחדים מאד – הדוגמאות בוהקות וצבעוניות מאד, יוצאות דופן וייחודיות למותג. אותן דוגמאות מככבות על גבי בדי כותנה, בדים מצופי פלסטיק (במבחר אדיר), בדים תפורים כקווילט רך ונעים ועוד. לבדים התאימו חוטים, סרטים, כפתורים ושאר אוצרות סידקית, שלא רואים בשום מקום אחר. וממאפייני החנות – קישוטי נייר לתלייה – ענני נייר, דגים מרחפים ומוביילים משעשעים. אם חנויות תפירה עושות לך את זה – זו חנות מרגשת.

מעבר לכביש ניתן למצוא את החנויות האחרות של פטיט פאן. הראשונה – Petit Pan maison היא חנות לעיצוב הבית. בחנות מוכרים כריות נוי וטקסטיל לבית, אביזרי נוי ועוד – כולם באותם הדפסים צבעוניים וייחודיים של המותג. הם אפילו מציעים אריחי בטון שונים מהאריחים הנמכרים במקומות אחרים, מעוצבים על ידי הסטודיו שלהם.

החנות השלישית מתמקדת במוצרי טקסטיל לתינוקות וילדים. גם כאן הבדים הזרחניים והמיוחדים של פטיט פאן הם השחקנים הראשיים. אם אתם רוצים לקבל רעיונות מה לתפור עם הבדים היפים שרכשתם קודם, או שמתחשק לכם שמיכה לעגלה כמו שאין לאף אחד אחר, החנות הזו מלאה הפתעות.

+Papier

9 Rue du Pont Louis-Philippe, 75004 Paris

חנות קטנה ויפה עם תצוגה צבעונית ושובה של מחברות בכריכה רכה ובכריכה קשה עטופה בד, אלבומים ועפרונות. אני מהבחורות המשונות שאוהבות לגעת במוצרי נייר יפים, ובחנות הזאת התנהגתי כאילו זו פינת ליטוף. 

Calligrane

6 Rue du Pont Louis-Philippe, 75004 Paris

חנות שהיא גלריה, או אולי בעצם מעבדה. קשה לי להגדיר. המדפים השחורים והאווירה חמורת הסבר, התאורה הממוקדת ומגירות על מגירות המכילות יצירות אמנות עשויות נייר, כל אלה תורמים לתחושה שאסור לגעת בשום דבר… אבל מותר, וכדאי. בחנות יש ניירות מכל הסוגים והעוביים, מחומרים שונים ומשונים ובטקסטורות מסקרנות. אמנם אין כמעט צבע בחנות הזאת, אבל היא מרתקת ממש. יש נייר מפורניר דקיק של עץ, ואפילו מירקות! יצירות קטנטנות של נייר מוטבע, תפור, מפוסל, נמכרות בטווח מחירים גדול והם אמנות של ממש. אל תיבהלו מהמוכרות קפואות ההבעה, תפתחו מגירות בלי חשש ותגלו את האוצרות המסתתרים בפנים.

*** 6th arr ***

 l'Art Du Papier

48 rue Vavin 75006 Paris

חנות נקייה ומאורגנת, אבל מרגשת במבחר שלה (ישנם עוד סניפים בפריז, אני ביקרתי רק בזה). המותג מתמחה בניירות מכתבים – קיר גדוש ניירות ומולו קיר מעטפות – בקשת משגעת של צבעים ובמגוון גדלים. הם מציעים שירותי עיצוב של הזמנות לאירועים אז אם אתם בדיוק מתכננים חתונה או משהו בסגנון – מונחים בחנות אלבומי הזמנות לדוגמא ויש שם רעיונות יפיפיים. מלבד כל אלה יש בקדמת החנות מבחר נאה של מחברות ופנקסים מעוצבים, כלי כתיבה מיוחדים, אלבומים וערכות יצירה חמודות. ובעומק החנות – הפתעה! קיר תצוגה לניירות עטיפה משגעים לגמרי. שווה ביקור לאוהבי הנייר.

*** 11th arr ***

Anna Ka Bazaar

16 rue Keller, 75011 – Paris

הרובע ה-11 הוא מקום מעולה להסתובב בו, אם רוצים להתחכך בכל הפריזאים היפים והנכונים. בתי הקפה אופנתיים והומים צעירים מקומיים וקוליים, יש כאן את הברים והמסעדות שכדאי לכם לפקוד בערב אם מעניין אתכם לטעום מחוויה פחות תיירותית ומאד מגניבה. והחנות? מושלמת. באמת. במבט ראשון לא רואים את זה אולי, אבל הסתובבתי בחנות בעיניים פעורות ובחיוך מטופש. הכל בה נפלא. ניכר שהחנות מתמחה בטקסטיל- בדים בהדפסים מקוריים לחלוטין, החל מכותנה דקה דרך בדי ריפוד ואפילו פוטר. יש תצוגה נפלאה של צמר מהמם ביופיו, ערכות DIY וגזרות אופנתיות לתפירת בגדים טרנדיים. הם גם מוכרים נול לאריגה, חרוזי עץ למקרמה ועוד כל מיני ממתקים שמי שתופר אוהב. בנוסף, יש מעט אביזרים וחומרים ליצירה, כולם נבחרו בקפידה ובדיוק ואת כולם בלי יוצא מן הכלל אני רוצה. ממש חנות משגעת. 

***

לא יצירה אבל ממש חובה:

חנות הספרים של מרכז פומפידו. ספרי אמנות ואומנות, מוזיקה ובכלל. מגזינים משובחים, ספרי ילדים, משחקים חכמים וערכות הרכבה ויצירה שגרמו לי לרצות לעבור לגור שם. חנות משובחת ביותר.

לא הייתי הפעם, אבל מוכרחה לשתף:

adeline klam

54 boulevard Richard Lenoir, 75011 Paris

חנות נפלאה לאוהבי האוריגמי – כל כולה סובבת ניירות יפניים מדוגמים. אפשר למצוא שם חבילות נייר, אהילי נייר, ערכות יצירה – מקיפולי נייר ועד תפירה. יש גם מבחר מרגש של בדים יפניים, מדבקות, חותמות ועוד לא מעט הפתעות, הכל ברוח יפנית.

Dalbe

רשת חנויות אמנות הפזורה ברחבי צרפת ומאד חביבה עלי, למרות שהפעם בחרתי לדלג עליה לטובת אופציות ייחודיות יותר. בעקרון מדובר בחנויות עם מגוון מאד רחב של חומרים וכלים, ניירות וציוד לאמנות. לא מדובר בחנויות מעוצבות או טרנדיות, אלא ספקיות מקצועיות לציוד משרדי ויצירתי. אז אם הגעתם לעיר האורות ובא לכם להעמיד פתאום כן ציור עם קנבס ולצייר לאורך הסיין, נתקפתם צורך בלתי נשלט לצייר באקוורל או שהמונה-ליזה עשתה לכם תיאבון לצבעי שמן – זה המקום בשבילכם. בפריז יש שלוש חנויות של הרשת:

 Dalbe Paris 5e: 41/47, rue Claude Bernard, 75005 Paris

Dalbe Paris 13th28 Bd Arago, 75013 Paris

Dalbe Paris 14th: 54 Bd Egard Quinet, 75014 Paris

***

המפה מרכזת את כל החנויות שהמלצתי עליהן בפוסט. הקלקה על חנות תראה את שם החנות ותקציר מה ניתן למצוא שם. שימו לב שבחנויות המסומנות בכחול לא הייתי בעצמי!

מקווה שהרשימה שלי תעזור לכם בביקור הבא שלכם בפריז ואם אתם לא נוסעים – שהפוסט הזה ייקח אתכם למסע אינטרנטי מענג בין חנויות יצירה חו״ליות משובחות (הרבה מהן שולחות לארץ!).

מקווה לנסוע עוד הרבה, כדי לשתף אתכם בהמלצות שלי כמובן 😉

שירה

Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More