פורים 2017

DIY knight costume // www.evenyaru.comמה??  נגמר? אפילו פסח עבר? פרט שולי לחלוטין. תארו לכם, יכולתי להגיש לכם סתם פוסט על הימים שבין פסח ליום העצמאות ובמקום זה אני מכבדת אתכם בפנטזיה הכי מרגשת של השנה! יותר שווה.DIY knight costume // www.evenyaru.com DIY mother and son costume האמת היא שהתלבטתי ארוכות בעניין הזה. אפילו התייעצתי בקרב קהילת הבלוגריות המקיפה אותי לגבי פרסום פוסט מסכם לפורים, זמן רב כל כך אחרי ששאריות הדבק והנצנצים כבר נוקו מהשולחנות (והרצפות, והשיער, והחתול. נצנצים זה נורא). לקח לי הרבה זמן לדאוג לצילומים, מה שאומר כמובן שדן ואני הסתובבנו לבושים כאבירים סתם כך ביום של חול, שבועיים אחרי החג. פסח היה עמוס ולא היה סיכוי שאעלה את הפוסט הזה בחג ומפה לשם – הנה אנחנו עכשיו. ייתכן שהייתי צריכה להיות חכמה ולפעול באופן אסטרטגי, להתאפק ולפרסם את הפוסט הזה לקראת פורים הבא. זו היתה דילמה אמיתית.
תחפושת אביר בעבודת יד DIY knight costume // www.evenyaru.com החלטתי בסופו של דבר לפרסם כאן ועכשיו כי פורים חשוב לי. זו הזדמנות פז בשבילי להיות שקועה כולי ביצירה, להקדיש את זמני ומרצי למשהו כל כך מופרך שביום-יום קשה לי להצדיק אותו. כתבתי על זה בהרחבה שנה שעברה, בפוסט פורים 2016. ומכיוון שפורים חשוב לי בזכות חגיגת היצירה שסביבו, זה לא באמת משנה מתי אני חולקת את הפרטים היפים והקטנים איתכם, נכון? אני שמחה שאתם כאן ללוות את ההתפתחות והלמידה שלי, את ההתנסות שלי בחומרים ובטכניקות, גם אם אלה לא תמיד תואמים לאירועים שעל לוח השנה.DIY knight costumeDIY knight costume // www.evenyaru.comתחפושת אביר שמכינים לבד

השנה הודעתי בבית שאני הולכת להיות אבירה. ״לא משנה לי למה תתחפש״, אמרתי לדן בנונשלנטיות, ״תבחר מה שתרצה״. אפילו קניתי לו תחפושת של איירון-מן, ככה בשביל הספורט. אמא ערמומית שכמוני. בינתיים, הבית התמלא חלקי שיריון, גזרי גזרות ורצועות, לוחות סול ומשחות צבע כסופות.

DIY knight costume // www.evenyaru.comDIY knight costumeDIY knight costume // www.evenyaru.com״אתה יודע, אנשים מאמינים שאם זורקים מטבע למקור מים, כמו באר או מזרקה, אז משאלה שיבקשו תתגשם. בוא ניקח ענפים קטנים, נשליך למים ונבקש משאלה!״

״המממ… הלוואי… הלוואי והייתי אביר אמיתי״. נו, עכשיו אמא שלולית, אפשר לזרוק מטבע.DIY knight costume // www.evenyaru.comהתחפושת שלנו עשויה כמעט כולה מסול, הספוג הרך הזה שילדים מדביקים ממנו בגן, חומר אדיר ומפתיע במיוחד (כמו שהצגתי כבר בפוסט הזה וגם הזה). הוא טומן בחובו סודות נהדרים, הסול, רק צריך לטפל בו יפה והוא יהפוך לכל מה שחלמתם שהוא יהיה. למדתי המון בהכנות לחג ונהניתי מזה בטירוף.DIY knight costume // www.evenyaru.comDIY knight costume DIY knight costume // www.evenyaru.com

את שיריון הכתפיים לקח לי זמן לדייק, היו בדרך כמה מודלים שנכשלו ונזרקו לפח. כשמצאתי לבסוף את הגיזרה שרציתי, שיכפלתי אותה והתאמתי לדן גרסה מוקטנת, שיריון-ילד ושריון-אמא. מגיני הכתפיים מחוברים לבגדים בעזרת סקוטצ׳, כך שיכולנו לזוז בחופשיות מבלי לדאוג שיפלו או יזוזו. מכיוון שהגלימה של דן אינה צמודה וזזה הרבה, דאגתי שיוכל לחבר את מגיני הכתפיים גם ישירות לחולצת שיריון-הקשקשים שמתחת, אם ירצה.

DIY knight costumeDIY knight costume // www.evenyaru.com DIY knight costume // www.evenyaru.com

מתכננים איפה נחביא את כל האוצרות הנפלאים שמצאנו (מטילי זהב ואבני רובי ענקיות).DIY knight costume DIY knight costume // www.evenyaru.comהמגן, הנושא את סמל מסדר הדרקון שהמצאנו לנו, הוכן בשני גדלים: בהתחלה יצרתי מגן קטן לדן ואז הגדלתי את העיצוב באופן פרופורציונאלי, שיתאים גם לי.

DIY knight costume www.evenyaru.comDIY knight costume // www.evenyaru.comמגיני הידיים עשויים גם הם מסול. המגינים של דן אהובים עלי במיוחד – גיליתי שבעבודה עם סול פרטים הם שם המשחק. ריבוי פרטים מחזק את האמינות של העיצוב והופך אותו להרבה יותר יפה ומעניין.DIY knight costumeהגלימה האבירית של דן עשויה לבד (וכמובן שצילמנו ביום החם ביותר בשנה, בערך). היא בצבע ארגמן עמוק ויפה ועליה סמל המסדר שלנו, שהוא ״של ההכי חזקים ואמיצים״, לדברי האביר החביב עלי.DIY knight costume // www.evenyaru.com המחוך המשוריין יצא פשוט יפיפה! אם זה לא היה מגוחך הייתי מסתובבת איתו כל הזמן. את הגיזרה הכנתי על גבי הגוף כך שיתאים כמו כפפה. הוא בנוי מסול עבה והפרטים עליו עשויים סול דק.DIY knight costume // www.evenyaru.com DIY knight costume // www.evenyaru.com DIY knight costumeבאמת שאהבתי ללבוש את התחפושת הזאת. מכירים את האנשים שנעים באי נוחות כשהם חובשים כובע מצחיק בפורים וקוראים לזה ״תחפושת״? אז בדיוק ההפך. היה לי נוח מאד והרגשתי מגניבה לאללה! היה בה שילוב של הרומנטיקה ההיסטורית שנודפת מ״משחקי הכס״ (הבלתי היסטורית בעליל) והרומנטיקה הפרטית שלי, כמי ששנים היתה שבויה בדימיונה אחר סיפורי אבירים ונסיכות, טירות אבן מבוצרות ויערות עד עבותים.
DIY knight costume // www.evenyaru.comDIY knight costume // www.evenyaru.comהנעליים שהכנתי לתחפושת היו פתרון מאולתר ויצאו מגניבות ממש: צבעתי נעליים ישנות, עיטרתי ב״ברגים״ ובפרטים מסול וקיבלתי נעליים מברזל!
DIY knight costume // www.evenyaru.comחולצת שיריון-הקשקשים של דן נראית מורכבת להכנה אבל היתה קלילה ממש, פשוט צבעתי את הקשקשים בעזרת שבלונה, כמו שהראיתי בהדרכה כאן. באותו האופן צבעתי את החצאית שלי, שהיא בעצם זוג מכנסיים לא מוצלח שגזרתי וערכתי.DIY knight costume DIY knight costume תחפושת אביר לילד התחפושת היתה כל כך משכנעת, שאנשים חשבו שאנחנו לובשים שיריון קשה וכבד. אנחנו, כמובן, התמסרנו לדמות והסתובבנו בחווה הצלבנית היפה שבעין חמד כבעלי הבית. הנפנו את החרבות שלנו וסיגלנו לעצמנו מבט חודר ומחוספס. קשה לאמר מי נכנס לתפקיד יותר, הוא או אני (כן, כן, אני יודעת מה אתם חושבים, אוקיי?!).
DIY knight costume // www.evenyaru.com DIY knight costumeDIY knight costumeבסופו של יום אני חושבת שכל אביר אמיץ ונחוש צריך לצידו אמא אבירה, אמיצה ונחושה לא פחות, שתלמד אותו how to kick ass. זה בסיסי.
נכון שרואים שהיה לנו כיף? האפשרות להיות מי ומה שרוצים, גם אם זה קצת דימיוני ולחלוטין תלוש מהזמן והמקום, זה קסם אמיתי. איזה מזל שיש לנו פורים.

סוף שבוע נהדר,

שירה

// תודה ענקית לצלמת יפעת קרונפלד, שחזרה איתנו בזמן אלפיים שנה מצויידת בכשרון רב ובעין חדה.

// תודה גם לסבתא חני, שהיתה נושאת כלים אבירית ובייביסיטר צלבנית מסורה, בלעדיה זה לא היה קורה.

 

Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More