גירי מדרכה – הדרכה

גירי מדרכה - הדרכה // www.evenyaru.comהחופש עוד שניה נגמר, ושנה חדשה ומאתגרת-מרגשת-מסקרנת בפתח. מעניין, מרגע שנולדים ילדים חווים את מהלך השנה אחרת לגמרי. אני לא חושבת שהרגשתי לפני כן את עונות השנה החולפות במידה כזו – שרים שירים לכל עונה, מציינים בקול ובהתפעלות את סימניה במזג האוויר, בחי ובצומח, שוברים את הראש באופן תמידי במה ראוי להלביש את העולל כשהעונות מתחילות להתחלף…

הקיץ הזה, או בשמו הכיפי / מזעזע ״החופש הגדול״, אימת כל ההורים, היה בסך הכל ממש נחמד. חששתי מהימים הארוכים ונטולי התוכן, סגורים בין חללים ממוזגים משעממים כמו הדירה שלנו, או לחלופין במתקני העינויים ההמוניים בדמות הקניונים והפעלתונים למיניהם. חם מדי לצאת, מייגע להשאר בפנים. אבל הנינג׳ה הפרטי שלי היה כזה מתוק ומשעשע, שמצאתי את עצמי משחקת איתו ובפניו המון, נהנית מחוש ההומור ההיסטרי שלו ומהגיגיו האדירים. נשארתי עם טעם טוב בפה.

גירי מדרכה - הדרכה // www.evenyaru.com

אז רגע לפני שהתקופה המקסימה הזו מתחלפת בשגרה ברוכה, הנה הדרכה קלה לקישוט סיום החופש. גירי מדרכה הם נהדרים לילדים בכל הגילאים כמעט (הערה בהמשך), מתאימים לפעילות יצירתית משותפת, ואם הילדים גדולים מספיק – מצויינים להכנה יחדיו.

מדובר בעצם בצבעים העשויים גבס ולא גיר, הם רכים יותר וכאן יתרונם וחסרונם: הצבע יוצא עשיר ונהדר, אבל הם גם שבירים יותר. על כן, אולי פחות יתאימו לקטנטנים שאינם שולטים היטב באחיזה. בנוסף, ממש כמו גירי מדרכה מהחנות, אין להכניס אותם לפה בשום אופן ולכן תינוקות הם לא קהל היעד המועדף.

בואו נתחיל, זה כל כך קל שזה מצחיק!

מה צריך?

צבעי אקריליק

אבקת גבס

מים

קערית חד פעמית

כלי חד פעמי לערבוב

תבנית ליציקת הגירים – חד פעמית מפלסטיק או תבנית סיליקון

גירי מדרכה - הדרכה // www.evenyaru.com

מתחילים מהצבע – יוצקים בערך כף צבע אקרילי לכל שני גירים לקערית.

גירי מדרכה - הדרכה // www.evenyaru.com

מוסיפים מי ברז לקערית ומערבבים.

גירי מדרכה - הדרכה // www.evenyaru.com

באשר לכמויות – היחס הוא בערך 1:2, שתי יחידות גבס עם כל יחידת מים. לשני גירים אני ערבבתי כחצי כוס מים על כוס גבס. הגבס ״מתנהג״ שונה בתנאים שונים, לכן מוסיפים בהדרגה עד שמגיעים לסמיכות הרצויה.

גירי מדרכה - הדרכה // www.evenyaru.com

גירי מדרכה - הדרכה // www.evenyaru.com

מתחילים להוסיף את הגבס לאט, תוך כדי ערבוב. כדאי להגיע לתערובת סמיכה אבל נוזלית, כמו בלילה של עוגה. גבס מתייבש במהירות. לכן, אל תכינו מראש תערובת גדולה, עדיף להכין כל צבע בנפרד ולצקת גירים בודדים בכל פעם. לאחר מכן אפשר להכין עוד נגלה קטנה, לצקת וכן הלאה.

גירי מדרכה - הדרכה // www.evenyaru.com

יוצקים לתבניות. מחכים שעתיים לפחות (אני חיכיתי חצי יום) ומשחררים בעדינות רבה מהתבנית, להמשך הייבוש. 24-48 שעות אחרי ההכנה הגירים מוכנים לשימוש. כשכבר אינם מרגישים לחים וקרירים זה סימן שהתייבשו לגמרי.

גירי מדרכה - הדרכה // www.evenyaru.com

לצייר, לכתוב מכתבי אהבה לקיץ שחלף או לארוז בסרט ולהביא לחברים של הילדים מתנה שהם הכינו בעצמם.

שגרה מעולה לכולכם!

שירה

*** המוזיקה היפה המתנגנת בסרטון שייכת לג׳וש וודווארד – www.joshwoodward.com

 

Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More