יום הולדת מדעי ומגניב

איזה מזל שהילדים חוגגים ימי הולדת כל שנה. מזל גדול, באמת. זה מאפשר לי לפנטז בענק ולבצע מיני-הפקות לפי נושא, משהו שאני מאד מאד אוהבת להגזים בו. יום הולדת מדעמסיבות נושא הן כייפיות במיוחד כי הן מציעות הזדמנות לעיצוב מושקע ומגניב, שישמש תפאורה להתרחשות ויכניס את כולם לאווירה. בדיוק כמו במסיבת יום ההולדת הרביעית של דן, כשבנינו עולם קסום של טירות ודרקונים מקרטון בסלון, או ביום ההולדת קשת-בענן של ליליפוצקה. כשדן בחר ביום הולדת מדעי לגיל 6, התלהבתי בטירוף. כי כזה- עוד לא עשיתי.

יום הולדת מדעכדי לקבל את פני האורחים הצעירים תליתי שלטים מאיימים על הדלת – שלא יגידו שלא הזהרנו אותם למה הם נכנסים…יום הולדת ששבמרכז הבית עמד השולחן הגדול עם הכיבוד, עליו פרשתי מפה שחורה ופיזרתי שלל מבחנות, בקבוקים, פלאסקים ארלנמאיירים ומשורות. נו, הצלחתי להרשים אתכם בהיכרות הנרחבת שלי עם כלי מעבדה? זה עוד כלום, חכו שתראו את הנוסחאות המורכבות והנכונות חלקית-עד-בכלל-לא שרשמתי על לוחות הגיר! אגב, הלוחות הללו מזוייפים וזולים וקלים להכנה, בסוף הפוסט העליתי הדרכה למענכם.
דאגתי כמובן שהכלים והחטיפים יהיו בגווני המסיבה הנבחרים ככל הניתן, ובכל קערה נעצתי לפחות פיפטה אחת, ליתר בטחון (אמרה אחת שלא לחלוטין בטוחה מה בכלל עושים עם פיפטות).
את נחשי הגומי סידרתי בצלחות פטרי, כמו תרבית חיידקית מבהילה שיצאה משליטה.
לוחות הגיר היו הפריט העיצובי הכי בולט ויצאו מגניבים כל כך. הכנתי הרבה לוחות כאלה, הם ״צבעו״ את הבית בנוסחאות ושירטוטים ונראו ממש כמו הדבר האמיתי, למרות שהם עשויים כולם מקרטון!
DIY קישוטיםיצרתי המון (ממש המון) מבחנות נייר, שנתלו מהתקרה ומהמעקות ומהשולחן… מכל מקום. זה הוסיף למסיבה את הצבעים המובילים שבחרתי לעיצוב והמבחנות הסתובבו בעדינות מעל הראשים, כמו מובייל מקסים.
יום הולדת DIYעיצוב יום הולדת מיוחדהשתמשתי בלוחות ובמבחנות כדי למלא גם הצרכים הפונקציונאליים – למשל כמחסום תלוי המונע את העלייה למעלה.יום הולדת שש לילד

רוצים גם להכין לוח גיר מזוייף? ובכן: מדביקים בריסטול שחור על גבי קרטון קשיח, בעזרת ספריי דבק. משתדלים לרסס את הדבק באופן אחיד ובשכבה דקה, שלא יירטב הבריסטול המודבק. לוקחים גיר לבן, הכי פשוט שיש, ומשפשפים את צידו על גבי הבריסטול. מכסים את כל הבריסטול בעננה לבנה. אחר כך מוסיפים קצת קווים, כתב, מספרים וקשקושים, שייראו באופן קלוש אחר כך, כמו רשמים שנכתבו ונמחקו במשך הזמן. מוחקים הכל הכל בעזרת ספוג (יותר מורחים ממוחקים, תכלס). ו- טאדא! קיבלתם לוח גיר משכנע, שלכאורה שירת באינספור חישובים שחושבו ותיאוריות שפותחו. כל שנותר הוא למלא את הלוח בנוסחות מלומדות שמעתיקים מהאינטרנט… וזה נראה ממש כמו הדבר האמיתי.

עיצוב יום הולדת מדעעל ההפעלה המרתקת והמפתיעה היתה אמונה נופר מ״בועות – הפעלות קסומות״. היא הכירה לילדים מגוון חומרים מעלפים ומשעשעים, דן נהנה לאללה להיות עוזר-מעבדה והאורחים הצעירים היו נלהבים מאד.הפעלה יום הולדת מדע

הוספנו לכלי המעבדה שלנו מים צבועים בצבעי מאכל והוספנו ״קרח יבש״ שבעבע, גלש והעניק לכל שולחן האוכל לוק של מעבדה מטורפת.יום הולדת שש לבניםעיצוב יום הולדת מדעיום הולדת מדע גיל ששולסיכום יום ההולדת המוטרף והשמח הזה, הנה כמה דברים שחשוב לזכור כשמתכננים יום הולדת סביב נושא: הרשו לעצמכם לחגוג עם האסוציאציות והדימיון וצרו הרבה חזרות. ככל שהפריטים או הצבעים שבחרתם יחזרו ויופיעו יותר פעמים בחלל המסיבה, כך המסר שלכם יעבור בהצלחה ויכתיב את הטון הכללי. וגם: אם ילד יום ההולדת מתלהב, כנראה שעשיתם משהו נכון.

יום הולדת שש שמח דנדוש המדענדוש, הילד שגורם לי כל הזמן לשאול שאלות גדולות על החיים, היקום וכל השאר.

שבוע מעולה לכולכם!

שירה

Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More