סבוני אומברה משגעים – הדרכה

סבון בעבודת ידחנוכה שמח! איזה מזג אוויר חורפי-לייט ומפנק סידרו לנו לחג, שידוך מושלם בין אחד החגים היפים שיש לנו לבין העונה החביבה עלי.

גם השנה ערבבתי, יצקתי וערכתי ניסויים שונים ומשונים. אבל הפעם לא יצקתי שעווה לנרות, הפעם הנחתי ידי על חומר חדש לחלוטין – סבון! (כן, כן, הא הא, אני מתקלחת לפעמים).

לכבוד החג חברתי לסופרקיט, כדי להציג בפניכם סדרת מוצרים מוצלחים במיוחד ליצירת סבונים טבעוניים בעבודת יד. זו פעילות נפלאה לחג לילדים וגם בלעדיהם. נהניתי בצורה בלתי רגילה, ניסיתי המון גרסאות ושיחקתי בחומרים שעות. אני ממליצה בחום!

קודם כל, כל החומרים של חברת ריקו דיזיין (Rico Design) הגרמנית הגיעו ארוזים באריזה יפה ומפתה ואני אוהבת שמפתים אותי באריזות.

סבונים ליצירה

יחד איתם קיבלתי קטלוג – גם הוא מעוצב משגע ועושה חשק ליצור. אפשר להוריד את הקטלוג בלינק הזה, יש בו הסברים על כל המוצרים של החברה ליצירה בסבון, הדרכות ורעיונות מעוררי השראה.

יצירה לילדים

הבסיס ליצירה הוא סבון גליצרין צמחי, שאינו רק יפה אלא גם איכותי ונהדר לשימוש. הערה לגבי אחסון סבוני גליצרין- בסוף הפוסט.

יכולתי למלא את הבלוג עכשיו ברעיונות לסבונים כי היה כזה כיף להכין אותם, אבל בינתיים תאלצו להסתפק בטריו יפייפה: שלושה סבוני אומברה, כל אחד בטכניקה שונה.

כללים וכלים

DIY melt and pour

בכל הסבונים שהכנתי השתמשתי באותם כלים ולפי אותה שיטה:

– משתמשים בתבניות סיליקון איכותיות ונקיות ליציקת הסבונים.

– את הסבון המוצק ממיסים במיקרוגל כדי שנוכל לצקת אותו לתבניות. יש להשתמש בכלי שמתאים למיקרו, כמובן.

– לכל סבון המסתי כמות שנראתה לי מתאימה, לא כדאי להמיס יותר מדי (למרות שאפשר כמובן להמיס את הסבון הנותר מחדש ולהשתמש בו שוב).

– חשוב לא לחמם את הסבון יתר על המידה! חיממתי כעשרים שניות, ואז בדקתי את הכלי כל חמש-עשר שניות לוודא שהוא לא רותח ומבעבע. ליתר ביטחון: אפשר להפסיק את החימום כשהסבון נמס כמעט לגמרי – אבל רק כמעט- ולהמשיך את ההמסה בערבוב.

– מיד אחרי היציקה אני מתיזה רסס עדין של אלכוהול רפואי על הסבון. האלכוהול מעלים את בועות האוויר שנוצרות בסבון ומונע מהן להכלא במוצר המוגמר. אפשר באותה מידה לפוצץ אותן עם קיסם עץ, אבל אלכוהול זו הדרך הזריזה. בנוסף, אם יוצקים שכבות של סבון זו על זו, מומלץ לרסס באלכוהול רגע לפני יציקה של שכבה חדשה, כדי להבטיח הצמדות טובה של השכבות זו לזו.

– צבעי הסבון מתקבלים בעוצמה ואפילו בגוון מעט שונה כשמוסיפים אותם לסבון שקוף ולסבון לבן אטום. כדאי לשחק ולהתנסות בעוצמת הגוון עד שמגיעים לצבע שאוהבים. למשל- צבע המנטה שבחרתי הופך למעין טורקיז כהה (בעברית אין מספיק שמות לצבעים! באנגלית קוראים לזה Teal). בסבון הלבן הוא התקבל מעומעם וכחלחל-אפרפר יותר (שוב, באנגלית הגוון הזה קרוי בכינוי הקסום Robin egg blue).

צבע לסבון

סבון אומברה קלאסי

סבון אומברה

מניחים את תבנית הסבונים של Rico Design בהטייה קלה, על גבי קרש חיתוך המוגבה בצידו האחד.

יצירה בסבון

חותכים סבון שקוף בסכין – הוא רך וקל מאד לחיתוך. ממיסים סבון בכלי עמיד בחום, בכמות שתספיק לשלושת-רבעי תבנית בערך ומערבבים היטב להמסה מלאה.

סבון איכותי ליצירה

יצירה עם ילדים

מטפטפים לסבון כשתי טיפות של צבע סבון בגוון מנטה.

איך צובעים סבון

פעילות יצירה עם ילדים

אפשר בשלב הזה לטפטף טיפה או שתיים של תמצית ריח, אני הוספתי ניחוח עדין של לבנדר. שוב מערבבים עד שמתקבל גוון אחיד. לא לערבב בהתלהבות גדולה מדי- ערבוב נמרץ יצור בועות בתערובת!

תמצית ריח לסבון

יוצקים את הסבון לתבנית המוטה, כך שהסבון ממלא את הצד הנמוך עד חצי גובה התבנית.

איך מכינים סבון

בשלב הזה אפשר להתיז אלכוהול ברסס עדין על הסבון, כדי להעלים את בועות הסבון שעל פני השטח. ממתינים לייבוש והתקשות של השכבה הראשונה.

טיפים לעבודה עם סבון

הופכים את התבנית על גבי הקרש המוגבה, כך שהצד שהיה נמוך יהיה עכשיו הצד הגבוה. ממיסים שוב את הסבון שנותר ומוסיפים לו עוד שלוש טיפות צבע או עד שמגיעים לגוון הרצוי. 

סבון כחול

מרססים שוב אלכוהול ויוצקים את הסבון לחלקה הנמוך של התבנית (האלכוהול יבטיח הצמדות טובה של השכבות). עדיף לעצור כשהסבון מגיע למרכז התבנית, שלא יכסה לחלוטין את השכבה הבהירה שיצקנו. עוד ריסוס קטן של אלכוהול להעלמת הבועות ומניחים לייבוש. pouring soap

מניחים את התבנית על משטח ישר. ממיסים סבון לבן, מרססים באלכוהול ויוצקים על גבי הסבון השקוף. מומלץ שהסבון יהיה חם רק במידה מספקת כדי שיימס, ולא יהיה חם מדי, כדי למנוע המסה של השכבות שכבר יצקנו.

Ombre soap

ממתינים לייבוש ומחלצים מהתבנית. טה-דה!

popping soap out

קיבלתם סבון אומברה מושלם! אפשר לארוז אותו ולתת אותו מתנה, ואפשר כמובן להשתמש מיד.סבון אומברה

סבון אומברה גיאומטריסבון גיאומטריממיסים סבון לבן ויוצקים מעט ממנו לתבנית סיליקון קטנה בצורה החביבה עליכם. מוסיפים שתיים-שלוש טיפות צבע לכלי שהמסנו בו את הסבון ויוצקים שוב. עוד שלוש טיפות ויוצקים שוב וכן הלאה. עד שמתקבלים סבונים קטנים וחמודים בדגרדה מקסים של גוונים.

יצירה עם ילדיםממקמים את הסבונים בתבנית הסבון, מהבהיר לכהה (או להפך! :)).

רעיונות ליצירהמחממים סבון שקוף בכמות שתספיק לכשלושת-רבעי תבנית. לא ממיסים עד הסוף כי אנחנו זקוקים לסבון הכי-פחות-חם שאפשר לצקת. מערבבים היטב עד שכל הגושים נמסים ונעלמים (לא רואים אותם כי הם שקופים לחלוטין, אבל מרגישים).

melt and pour ideas

שפריץ קטן של אלכוהול ויוצקים את הסבון השקוף על גבי הצורות שהנחנו בתבנית. יציקה איטית תבטיח שהסבון ייכנס לכל החריצים ויעזור לנו להמנע מבועות אוויר. ריסוס קטן של אלכוהול ומניחים לייבוש.

דגרדה כחול

מחלצים מהתבנית ומתפעלים. אם פני הסבון מחוספסים מעט ורוצים מראה שקוף וצלול, אפשר לחתוך בסכין חדה (לא משוננת) פרוסה דקה מפני הסבון, לחשוף שכבה טרייה ושקופה.

soap ideas

how to make soap

סבון אומברה טראצו

make your own soapכמו בהדרכה הקודמת – יוצקים את הסבון הלבן בכמה גוונים לתבניות קטנות. קוצצים את הסבון הצבעוני בזוויות שונות, לקבלת ״אבנים״ מצולעות של סבון אטום.

degrade soapמסדרים את המצולעים בתבנית הסבון, מהבהיר לכהה.

יצירת סבון

יוצקים סבון לבן עד שהחתיכות הצבעוניות שקועות בתוכו. מוזגים לאט כדי להמנע מבועות אוויר וכדי להבטיח שהסבון הלבן יגיע לכל הפינות והחריצים.

רעיונות לקייטנה

אפשר לפזר שכבה שניה של מצולעים חמודים כאלה- שוב מהבהיר לכהה, באותו הסדר. יוצקים עוד סבון עד למילוי התבנית. מניחים להתקשות מלאה.

בית מארח

מחלצים מהתבנית ו״מגלחים״ שכבה דקה, כדי לחשוף את הטרצו המגוון שלנו במלוא תפארתו.

DIY Soapבית מארח יצירה לילדים

נכון שזה א-ד-י-ר? לא תיארתי לעצמי איזו מעבדה אפתח פה במטבח, התחשק לי לנסות המון שילובים וטכניקות. ובסיום אפשר לאסוף ולנקות הכל בצ׳יק צ׳ק כי הלכלוך הוא… סבון! אין יותר נקי מזה ;).

** כמה מילים על סבון גליצרין: אחרי שמוציאים את הסבון מהתבנית, הוא עלול להתחיל ״להזיע״ אחרי כמה שעות, בייחוד במזג האוויר הלח של ישראל. אין מה להבהל- זה דווקא סימן מצויין. גליצרין הוא חומר לחותן, זאת אומרת שהוא מושך ואוצר בתוכו לחות מהסביבה. מעין ״מגנט״ ללחות. בגלל זה הוא מוצלח כרכיב בסבון, מעט ממנו נותר על העור ודואג ללחח אותו. אם רוצים למנוע מהסבון ״להזיע״ כי רוצים לארוז אותו למתנה למשל, ניתן לעטוף אותו בניילון נצמד לפני האריזה. בפוסט הבא אתן מספר טיפים נוספים לעבודה עם סבון גליצרין, אז יש למה לחכות 🙂יצירה לחופש

זו היתה התנסות נהדרת, אני רוצה לשחק עם יציקת הסבונים הזו גם עם דן, בטוח יהיו לו רעיונות יצירתיים ומעולים. את מוצרי הסבון של Rico Design ניתן למצוא בחנויות היצירה המובחרות בארץ, אם תרצו לקבל את רשימת החנויות המחזיקות במוצרים ניתן לפנות לחברת סופרקיט במייל marketing@superkit.co.il או דרך עמוד הפייסבוק של החברה.

מקווה שתיצרו משהו נהדר!

חג שמח ומואר

שירה

Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More