איך מכינים עוגת ירח מגניבה

הדרכה ליצירת עוגת ירח

אם אתם פה בדרך כלל בשביל הדרכות על בטון, כרטיסי פופ-אפ ויציקות שעווה, אני יכולה רק להניח שאתם תוהים ממתי הבלוג הזה נהיה בלוג אפייה. אז זו עוגה אחרונה להשנה, מבטיחה!!! או לפחות לעונה. או בעצם לא ממש אחרונה כי יש לי עוד איזו הדרכה מטורפת שקשורה במזון שאני פשוט מו-כר-חה ללמד אתכם בקרוב… פשוט חגיגות יום ההולדת החלליות של דן היו עתירות יצירה ויצירתיות ואני אוהבת לשתף אתכם 🙂 אז מה זה עוד עוגה בין חברים, נכון? בסוף הפוסט יש גם כמה רעיונות ממש מגניבים לעיצוב יום הולדת חייזרית, so stick around.

Moon cake tutorialהעוגה הזו נשלחה עם דן למסיבת יום ההולדת בגן. תבנית האלומיניום לא יפיפייה, אני יודעת. אבל התחלתי את העוגה בכוונה מלאה לשלוח עוגה ״סמלית״, כפי שהתבקשתי במפורש על ידי הגננת. לא הצליח לי כל כך בקטגוריית ה״סימלי״… אבל יצאה עוגה קל להכנה, כייפית ויפה ואני רוצה ללמד אתכם איך מכינים!

תתחילו מעוגה שאתם אוהבים – אני הכנתי עוגת שוקולד לחה וטעימה, שציפיתי בקרם שוקולד עשיר. כל עוגה תתאים, אבל חשוב להקפיד על שכבה נאה של קרם.

How to make a moon cakeערבבתי בצק סוכר במעט צבע שחור, ליצירת גוון אפור נאה. לא צריך להיות קפדנים, החלק הזה ייחשף רק בחיתוך העוגה. ניתן באותה מידה להשאיר את הבצק לבן. רידדתי את הבצק ןקרצתי טבעות בגדלים שונים, בעזרת חותכני עוגיות עגולים.

Moon cake for a space themed birthdayעל גבי כל טבעת הנחתי ״נחש״ של בצק.

בלחיצות עדינות איחדתי את נחש הבצק עם בסיס הטבעת, וצבטתי את החלק העליון לקבלת שפה חדה למכתשים.

הנחתי את המכתשים בצד להתייבש מעט. אם זו לא הפעם הראשונה שאתם מתעסקים עם בצק סוכר אולי תבחרו להוסיף אבקת CMC, המזרזת את ייבוש הבצק ומקשיחה אותו.

בהמשך לשתי כמות בצק סוכר שתספיק לכיסוי העוגה והוספתי מעט צבע מאכל שחור. בגלל שהלכתי על משהו פשוט (במונחים שלי, או קיי?!), לא ציפיתי את העוגה כולה אלא רק את חלקה העליון.

לא נתתי לצבע להטמע לחלוטין בבצק ועצרתי את העיבוד שלו כשהגעתי למראה משוייש עדין, בגוונים שונים של אפור. בשלב הזה פיזרתי את המכתשים על גבי העוגה בסידור מעניין ומגוון.
רידדתי את הבצק והנחתי בזהירות על העוגה, כך שיכסה את הקרם והמכתשים. החלקתי את פני השטח שסביב המכתשים בעדינות עם ידיים יבשות לחלוטין ומאובקות במעט קורנפלור. את השאריות לאורך דופן התבנית חתכתי בסכין (חסרה לי תמונה של החלק הזה, מצטערת!). בזריזות, לפני שהבצק מתחיל להתייבש, לחצתי את הבצק לתוך שקעי המכתשים. אחר כך צבטתי את שולי המכתש כדי שהשפה תהיה חדה וברורה.
Space moon cake tutorialאם רוצים להוסיף פרטים, אפשר כמוני להטביע שקעים קטנים נוספים בבצק, בעזרת כלי פיסול כדורי. הכנתי חללית ירקרקה (אפשר גם לנעוץ חללית מפלסטיק) והוספתי דגלון חייזרי הקובע חד משמעית שהירח נכבש.

How to create a surface of the moon cakeהכנתי לדן ברכה חייזרית תואמת, כי אתם יודעים מי נמצא בפרטים הקטנים. החייזר המגניב הזה הופיע פה כבר, כי לו ולי יש מערכת יחסים ממושכת.
Alien card for space themed birthday

הבטחתי גם טעימה מהמסיבה שערכנו לדן עם חבר (כי הגיוני לחגוג שבע פעמים לילד בן 5, סה״כ) – אז קבלו אותם! כלי ההגשה הכי חייזריים בגלקסיה!

קישוטים חייזריים ליום הולדת חלל

הכנתי מיליון עיניים והדבקתי אותן על הכל! כל קערות הכיבוד הציצו על הילדים בעיניים ירוקות חייזריות. לא יודעת לגביהם, אבל אותי זה הצחיק.

Alien decorations for a space themed birthday

רוצים עוד מהחלל-החלל הזה? הכנתי לכם הדרכה ליצירת עוגת גלקסיה מפתיעה ויש גם רעיון לקישוטים הכי קוליים והכי פשוטים שאפשר להכין למסיבה על-חלל. שלא תגידו שלא דאגתי לכם.

יאללה, טסתי מכאן 😉

שירה

Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More