עוגת גלקסיה מפתיעה – הדרכה

Space Birthdayאיזה כיף לקבל את כל התגובות הנהדרות שלכם לעוגת החללית שהעליתי בפוסט הקודם! אם עוד לא ביקרתם ולא ראיתם איך מקשטים חדר במערכת כוכבים נהדרת בעשר דקות – מוזמנים להציץ. ואם כבר הצצתם אתם בטח משתגעים לדעת איך מכינים עוגה מפתיעה, שמכילה בתוכה כוכבי לכת צבעוניים ומגניבים. אז הנה כל הפרטים לפניכם! אמנם בשלב הכנת כוכבי הלכת לא הצלחתי לצלם היטב, אבל אני מאמינה שההסבר יעשה את העבודה.

// חשוב!!! אני לא מומחית גדולה באפייה (אנדרסטייטמנט) ואצלי עוגה זה רק תירוץ ליצירה, אז קחו את המתכונים שהשתמשתי בהם בעירבון מוגבל! מוזמנים להחליפם בכל מתכון שאתם אוהבים //

מה שצריך לעוגת גלקסיה הוא:

– מתכון לקייק-פופס, כמו המתכון הזה (קייק-פופס הם כדורי עוגה קטנים שמכינים ב…)

– מכשיר להכנת קייק פופס

– צבעי מאכל (למשל אלה)

– מתכון אמין לעוגה בחושה: עוגת שיש או שוקולד, גבוהה ויציבה (לכו על המתכון החביב עליכם)

– כל ציפוי שרוצים: קרם, קצפת או בצק סוכר

בעקרון הלכתי פה עד הסוף ודי השתוללתי, אבל אפשר בהחלט להפחית בצבעי המאכל ולהכין את העוגה פשוט כעוגה כושית, כרקע לכוכבי הלכת הצבעוניים. אני ממליצה להשתמש בשוקולד מריר מעולה, כי העוגה יוצאת כהה יותר (ותכל׳ס- טעימה יותר).

הכנתי את התערובת לקייק פופס וחילקתי לקערות קטנות. לכל קערית הוספתי טיפה צבע מאכל, כך שהיה לי מגוון יפה של צבעים.

Galaxy cake tutorialעכשיו החלק הלא-מצולם אז נא להתרכז: בעזרת כפיות או שקיות זילוף, מה שיותר נוח לכם, מזלפים לכל שקע בתבנית האפייה של המכשיר תערובת קייק פופס בשני צבעים בו זמנית, אחד על השני, במעורבב, מה שיוצא. בגלל שזו קצת התעסקות הלוקחת זמן וקייק פופס לא זקוקים ליותר מארבע דקות אפייה, אפיתי בכל נאגלה 4 כדורים בלבד (להמנע מכדורים אפויים במידות שונות).

Galaxy cake how-toאחרי שאפיתי המון כדורים, יש מי שיטען שיותר מדי, עברתי להכנת העוגה. כאמור- אפשר בהחלט לא לצבוע את העוגה ולהשאירה עוגת שיש רגילה (במקרה כזה- ערבבו את הצבעים טרם היציקה לתבנית ולא בתוך התבנית, להבטיח ערבוב מעניין של התערובות הכהה והבהירה). אפשר גם להכין פשוט בלילה של עוגת שוקולד כהה ומצויינת ולהסתפק בזה. אבל זה מה שאני עשיתי: את החלק הלבן בעוגת השיש חילקתי לקערות וערבבתי בצבעי מאכל (אמרתי לכם שהשתוללתי). את החלק של השוקולד השארתי לא צבוע.

בשלב זה שימנתי היטב רינג אפייה, עטוף בנייר אפייה ורדיד אלומיניום ומונח על תבנית. אפשר להשתמש פשוט בתבנית שנוחה לכם. מרחתי מעט (!) מבלילת העוגה הצבעונית ומבלילת השוקולד על תחתית התבנית.

Galaxy cake tutorialסידרתי כדורים בצבעים שונים על התחתית, וכיסיתי אותם ביתר תערובת העוגה. לא לפחד למרוח את הצבעים זה לתוך זה, אנחנו הולכים פה על מראה גלקסיה ערפילית ואין ממש חוקים לעניין. מסקנות שבטוח איישם לפעם הבאה: אם כמות התערובת שהכנתי לא מאד גדולה, או לחלופין התבנית גדולה יחסית לכמות שהוכנה, אפשר לדלג על מריחת התחתית. כשניצוק את התערובת על הכדורים הם יתכסו בלאו הכי, ויתרוממו מהקרקעית בכוח התפיחה של הבצק. מסקנה נוספת: את הצבעים השונים לצקת לקערה אחת, לערבב ערבוב אחד ולצקת אותם כבר ״משויישים״ (מלשון ״שיש״).

Galaxy cake DIYאני אפיתי את העוגה הנ״ל פעמיים. יישרתי את העוגה הראשונה, מרחתי בגנאש שוקולד והנחתי את העוגה השנייה. כך הבטחתי שיהיו כדורים (זאת אומרת – כוכבי לכת), בגבהים שונים בעוגה.

Galaxy Cakeפיסלתי את החייזרון החמוד הזה באמצע הלילה אז אין לזה תיעוד הולם. החללית היא כל כך פשוטה שזה מצחיק: אלה טבעות בצק סוכר בגדלים שונים, שקרצתי עם חותכני עוגיות ועם קערית פלסטיק קטנה. הם מונחים זה מעל זה ויוצרים את גוף החללית, צבועים בצבע מאכל מטאלי כזה. להכנת הכפתורים הקטנים שבהיקף, פשוט קרצתי עיגולים עם קש שתייה שקיצרתי ואיבקתי בקורנפלור. אחרי הנעיצה בבצק סוכר מחלצים את העיגול הקטנטן בעזרת קיסם. כיפת הפלסטיק מוסיפה ברק, תחכום ומימד – ואף אחד לא חושד שבמקור היא קישוט כריסטמס שעשה הסבה.Galaxy Birthdayכשחותכים את העוגה – סופרייז! גלקסיה מתפתלת סביב כוכבי לכת צבעוניים. אם מניחים הרבה עיגולים, כל פרוסה חושפת חתך אחר של כדור והאשליה היא של כוכבים בגדלים שונים. סופר קול.

מקווה שקיבלתם השראה לעוגה קצת אחרת, כזו שמלהיבה מבפנים ולא רק מבחוץ. אם אתם מכינים עוגת גלקסיה בא-רור שאני רוצה לראות!

שבוע נהדר

שירה

Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More