מובייל נוצות לטייגר לילי

מובייל נוצות לתינוקת

כשהייתי ילדה חלמתי להיות אינדיאנית. דמיינתי אותה זקופה, נערה בצמה ושרשרת טורקיזים, רוכבת על סוס פראי וחיה בין פסגות מושלגות ויערות אורנים עבותים. יש לי מין חולשה לתקופה האחרת, לתרבות שרק שרידים ממנה נשתמרו בשם המסורת. הרומנטיקה והמיסתורין שאופפים את אותה נערה אינדיאנית של ילדותי לא דעכו מעולם. סיפרתי על המשיכה שלי לאסתטיקה השבטית של בני שבט הנבאחו בפוסט הזה שכתבתי על החדר של לילי, עוד לפני שהיתה בכלל לילי.

מובייל לתינוק

כשנתנאלה ואני התחלנו לדבר על שיתוף פעולה, המוח שלי התפוצץ מרוב רעיונות. כי אני אוהבת את הסתיו יותר מכל עונה אחרת, כי אני נמשכת לאחרונה לצבעוניות הזו בדיוק, כי הרעיון של ״קיץ אינדיאני״ כנושא לפוסטים זה בול וגם בינגו בשבילי.

 DIY Navajo inspired mobile

לפני הכל – אם אתם לא יודעים מי זו נתנאלה – אתם מוזמנים לחנות האינטרנטית הענקית שלה לחומרי יצירה, שלא מדגדגת בכלל את החוויה של ביקור בחנות הפיזית, בחולון. זה כמו לבקר בחנות ממתקים משגעת לנשים יצירתיות. נתנאלה מפיקה את ״יריד החלומות״ שהוא אירוע מטורף עם עשרות מציגים בתחומי לייף-סטייל שונים: ילדים, עיצוב, אפנה… היריד הקרוב קורה בפתחה של העונה היפה בשנה – ב-13-16 בספטמבר, בעזריאלי חולון (בעמוד האירוע בפייסבוק תוכלו לעקוב אחרי מי, מתי ואיפה). הנושא של יריד החלומות הפעם הוא ״קיץ אינדיאני״.

מובייל לחדר תינוק

״קיץ אינדיאני״… מריחים את אבק הדרכים? את המדורה הבוערת? את יער האורנים הקריר? מילים שנושאות מראות של מקומות רחוקים, מציתות את הדימיון ומלטפות את הלב. המשמעות של הביטוי ״קיץ אינדיאני״, היא תקופה של מזג אוויר שטוף שמש וחמים בסתיו, זמן לא רב לפני בוא החורף. אין כמו יום סתיו יפה להציף אותי באסוציאציות מלהיבות של צבע, אור ומרקם. כמו שכבר אמרתי – בול וגם בינגו.

אז הנה היא, ההדרכה הראשונה בשיתוף הפעולה של נתנאלה ושלי לקראת היריד – מובייל נוצות נהדר, לחדרה של האינדיאנית הפרטית שלי, טייגר לילי.

אז מה צריך?

– חימר פולימרי (כמו FIMO או SCULPY)

– סכין ומשטח חיתוך

חוטי רקמה

חרוזי עץ

– ענפים יפים

– חוט או חבל לתליה

– דבק ג׳ל

– דבק חם

– רדיד אלומיניום

– אפשר גם: ספריי צבע

DIY feathers baby mobile

אני בחרתי בענפי אקליפטוס. גדלתי בצילו של עץ אקליפטוס עצום ועקשן ויש לי חיבה מיוחדת לעץ הזה. ענפי האקליפטוסיפים חלקים מקליפה וקלים יחסית לניסור, מה שהפך אותם למועמדים אידיאלים. אם הענפים שבחרתם ארוכים מדי אפשר לקצרם עם מסורית פשוטה. זה לא דורש מאמץ מיוחד ואם אין לכם מסורית בבית – הנה הזדמנות מצויינת להצטייד.

חוטי הרקמה האלה מעלפים, בחיי. עמדתי בחנות מול המבחר הפסיכי בפרצוף מבולבל ונפעם. לקח לי איזה חצי שעה לבחור את הגוונים שאני רוצה, פשוט כי יש כל. כך. הרבה. גוונים. אני רוצה את כולם.

Navajo decor

מתחילים ללפף את החוטים סביב הענף: מניחים מעט דבק על קצה הענף (אני משתמשת בדבק ג׳ל משום שאינו נוזל ומלכלך והוא מתייבש בקלות).

מובייל נוצות מעוצב

מדביקים את קצה החוט שבחרנו ומלפפים על גבי החלק המודבק להסתירו, ובהדרגה מתקדמים לאורך הענף. עוצרים ומצופפים את החוטים מפעם לפעם, למנוע רווחים שחושפים את הענף.

DIY מובייל לחדר תינוקmake your own baby's mobile

אפשר בכל זמן לעצור, להדביק את הקצה ולהמשיך לצבע הבא, ממש באותו אופן בו התחלנו את החוט הראשון. חשוב להסתיר את האזור המודבק, למראה המשכי, נקי ויפה.

מובייל אינדיאני בעבודת יד

להכנת הנוצות השתמשתי בחימר פולימרי המתקשה באפייה. בחרתי בסוג רך במיוחד – כדאי כבר בחנות לתת לאריזה קווטצ׳ קטן, לוודא שהחומר רך ולא התייבש. חבילה אחת הספיקה לי לשתי נוצות גדולות וכשתיים-שלוש קטנות. סה״כ השתמשתי בשלוש חבילות לכל הנוצות שתראו כאן, ואפילו נשארו לי לא מעט שאריות.

לשים את החימר היטב, כדי להגיע למרקם רך וגמיש ולהוציא את בועות האוויר.

מובייל נוצות DIY

מרדדים או משטחים את החימר ישירות על רדיד אלומיניום (או נייר אפייה, למרות שזה נוטה ליצור ״גלים״ מתחת חימר באפייה). כדאי לרדד לעובי של 3-4 מ״מ, כדי שלנוצה יהיה ״בשר״. אפשר כמובן גם להכין מובייל עם נוצות דקיקות וענוגות.

מובייל נוצות מפימו

מניחים את רדיד האלומיניום על גבי לוח חיתוך וחותכים צורה של נוצה. כדאי שהנוצות יהיו שונות ומגוונות.

DIY feather mobile

לא בטוחים איך יוצרים צורה יפה של נוצה? אין בעיה! הכנתי לכם קובץ להורדה, עם המון נוצות יפות בשביל המובייל. גוזרים, מרדדים את נוצת הנייר על הבצק והיא מטביעה את צורתה בבצק. חותכים את הצורה המוטבעת בסכין ויש לכם נוצה נהדרת! אם רוצים גם נוצות קטנות יותר, מדפיסים את הקובץ שוב ב-70%.

[et_bloom_locked optin_id=optin_2]

[/et_bloom_locked]

לא שוכחים לגרוע מהנוצה כמה צ׳ופצ׳יקים מחודדים.

מובייל מחימר פולימרי DIY

מחוררים בעדינות חור קטן בעזרת קיסם. כדאי להניע את הקיסם בזהירות ולהרחיב את החור בהדרגה, כדי כשהחימר לא יתבקע.

DIY polymer clay tribal mobile

מכניסים לתנור ואופים לפי הוראות היצרן. מניחים להצטנן.

איך להכין מובייל שבטי ומיוחד

מכינים כמה נוצות שרוצים!

DIY Sculpy feathers mobile

משחילים חוטים דרך החורים שבנוצות. הכי קל – בעזרת משחיל של מחטים. קושרים קשר חזק.

מובייל קסום לחדר תינוקת DIY

מובייל נוצות נהדר DIY

את חרוזי העץ החלטתי לצבוע בצבע הספריי מהחברה המועדפת עלי, Rust-Oleum. זה צבע גירי, סופר מט עם טקסטורה מחוספסת מעט, בגוון Blush Pink מסדרת ה- Chalked (״שאבי שיק״). איך צובעים חרוזים? נועצים בקרטון קיסמי עץ, משחילים עליהם את החרוזים ומרססים בכמה שכבות במקום מאוורר היטב.

כדי לפזר את חרוזי העץ לאורך החוטים, הנחתי נקודה של דבק חם על גבי החוט, במקום בו ארצה למקם חרוז.

איך מכינים מובייל DIY

השחלתי חרוז בעזרת מחט, עצרתי בנקודת הדבק והחזקתי על גבי הדבק מספר שניות.

How to make your own feather mobile

הגיע הזמן להרכיב מובייל! יש יתרון גדול במובייל מהסוג הזה – הוא טבעי ולא רשמי, ולא צריך לשקול ולמדוד שום דבר כדי שייצא סימטרי ומאוזן.

מתחילים מבניית בסיס המובייל. בעזרת חוט או חבל קושרים את הענפים זה לזה במרחק המוצא חן בעיניכם ונאה לעין. לא לשכוח להשאיר הרבה חבל לתלייה מהתקרה.

Navajo inspired branch mobile

מתחילים לסדר את חוטי הנוצות לאורך הענפים. כדאי לעשות את השלב הזה כשהמובייל כבר תלוי (מסולם, מעקה או כמו שאני עושה לפעמים: קשור לגב כסא ואני ישובה על הרצפה). באופן הזה נוכל לראות איך המובייל ייראה בסופו של דבר, ולאזן אותו כשצריך. ואיך מאזנים מובייל? את כל הקשרים, של החבל ושל חוטי הנוצות, עושים אמנם הדוקים למדי. אבל מכיוון שהענף שבחרתי חלק, ניתן להזיז בלי הרבה מאמץ את המיקום שלהם. קצת ימינה, קצת שמאלה, ״דוחפים״ את הקשר לאורך הענף עד שמתקבל איזון יפה והענפים אינם נוטים על צידם. אם הענף שבחרתם אינו חלק, אני ממליצה ליצור קשרים רופפים ולהדק אותם רק כשמיקמתם את הנוצות באופן סופי. אפשר להוסיף נגיעה קטנה של דבק ג׳ל, לקבע את מיקום החוט.

DIY branch mobile

תולים, מתרגשים, חולמים על מקומות רחוקים. דהרת סוסים, נחלים קרירים, נערות בצמה ופסגות מושלגות.

מובייל נוצות מסקאלפי וחוטי רקמה

string and sculpy feather mobile

ואם לא רוצים להכין מובייל ענקי, רק משהו קטן וזריז – תמיד אפשר להכין קישוט נוצות שתולים ישירות על הקיר.

DIY feather wall hanging

מקווה שתכינו את המובייל היפה הזה, ואם כן ספרו לי!

נתראה ביריד החלומות של נתנאלה? ב- 13-16 בספטמבר בעזריאלי חולון. יהיה קיץ אינדיאני 🙂

שירה

DIY tribal mobile for a nursery Navajo inspired mobile
Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More