בתי נר מבטון בשלושה צבעים – הדרכה

חג חנוכה שמח! חנוכה וחורף, כזה שילוב מנצח. כשהייתי ילדה אהבתי נורא את הפסקות החשמל המרובות במהלך החורף, כי אז הבית נמלא אור רומנטי ומלטף של נרות. עם כל אי-הנוחות שבדבר, גם היום בבגרותי אני מייחלת לערב שקט מואר ברכות, בקסם הזה של להבות מרצדות.

בהתחלה לא הייתי בטוחה שבחנוכה הזה אעלה הדרכה. הייתי מאד עסוקה לאחרונה וזה כמעט שהתמסמס. אבל ממש כמו ההדרכה לנרות בטון ושעווה שחיברתי שנה שעברה – הרעיון נדלק אצלי בראש ברגע האחרון ומיד נסחפתי להכנה חפוזה ועליזה, להגיש לכם את ההדרכה ממש עם תחילת החג.

אם לא עבדתם אף פעם עם בטון – חשוב לדעת:

*** זה פרויקט מלכלך, אז שמרו על המשטחים שלכם מבטון ושעווה בעזרת נייר עיתון, נייר אפייה או קרטון.

*** אבקת מלט ושעווה נוזלית הן אסון לצנרת, אז בשום אופן אין לשטוף את הכלים עמם ערבבתם את החומרים בכיור! הכל לפח.

*** בעבודה עם מלט עור הידיים עלול להתייבש ולהפגע. אפשר להשתמש בכפפות.

אז מה צריך:

– אבקת מלט אפור

– אבקת מלט לבן

– מי ברז

– כלים חד פעמיים לערבוב המלט – קעריות ומשהו לבחוש איתו

– תבניות ליציקה – תבנית קרח מסיליקון ל״שוטים״ (אפשר להחליף במיכל גבינה כתבנית חיצונית ובתחתיתו להדביק מיכל קטן יותר הפוך על פיו, כמו מעדן של ילדים)

– פתיתי שעווה או נרות שלא צריך

– צנצנת זכוכית שאפשר לזרוק

– פתיל לנרות

– אטבים

– מזרק (לא חובה)

– שיר בלב (של ביונסה)

התבנית שאני רכשתי התגלתה כבעייתית-משהו: פני השטח שלה היו מחוספסים ולא חלקים כמו תבניות הסיליקון האחרות שיש לי. לכן הנגלה הראשונה של בתי הנר שהכנתי היתה קשה מאד לחילוץ והם נשברו לי כולם. אם אתם משתמשים בתבנית מהסוג הזה – שימון קל לפני היציקה יעשה את חייכם קלים משמעותית.

מתחילים בהכנת את הגוונים הרצויים: אני בחרתי בשלושה גוונים, אז הסתפקתי במלט הלבן, האפור, וערבוב של השניים כגוון ביניים (ביחס של בערך 2/3 לבן, 1/3 אפור). אפשר כמובן להכין גם יותר גוונים, ליצור אפורים המתכהים בהדרגה רכה יותר.

מוסיפים מי ברז לאבקה ממנה בחרתם להתחיל. היחס הוא תיאורטית יחידה 1 של מים לכל 2 יחידות מלט, אבל מזג האוויר משפיע מאד על המלט ולכן אני פשוט מוסיפה מעט ולאט, עד שאני מקבלת מרקם סמיך אך נוזלי, כמו בלילה של עוגה.

יוצקים בזהירות בעזרת כפית את התערובת לתבנית, נזהרים לא לגעת וללכלך את הדפנות. רוצים שהשכבות ייצאו זהות למדי בכל בתי הנר? הניחו את התבנית ליד אור חזק או חלון ותוכלו לראות עד לאן מגיעה התערובת מבעד לתבנית (לא כל תבניות הסיליקון מעבירות אור, אבל רוב הצבעוניות המיועדות לקרח ישתפו איתכם פעולה).

מחכים כשעה, שהתערובת תתחיל להתמצק אבל לא תתייבש לחלוטין. אם הבטון מתייבש, הוא ״ישתה״ את המים מהשכבה הטרייה הבאה, ויגרום לזו להתייבש מהר מדי ולהסדק. מערבבים את הגוון הבא ויוצקים, ממתינים שוב שעה וממשיכים לגוון השלישי.

נותנים לבתי הנר לבלות לפחות 12 שעות בתבנית (אני ממליצה אף יממה, אם אפשר). מחלצים מהתבנית ומשאירים לייבוש מלא עוד מספר שעות.

סביר להניח שתחתית בתי הנר שלכם תהיה לא ישרה לחלוטין ותזדקקו לשיוף קטן. כשהבטון עדיין לח הוא רך מאד וזו משימה די פשוטה.

ממלאים צנצנת בכמות השעווה הרצויה. קחו בחשבון שבתהליך ההמסה פתיתי השעווה מאבדים כמעט מחצית מנפחם, כך שאם הערכתם שאתם זקוקים לכחצי כוס שעווה – מלאו את הצנצנת בכוס פתיתים.

ממיסים את השעווה בסיר עם מים חמים. זה לוקח קצת זמן, אבל חשוב שכל השעווה תהיה שקופה ונוזלית. יש להזהר שמים לא יבואו במגע עם השעווה.

בעזרת מזרק או כפית יוצקים שעווה למרכז כוסיות הבטון הקטנות, משתדלים שלא ללכלך ולגלוש על הדפנות. זהירות! זה חם.

מניחים במרכז כל כוסית פתיל ונעזרים באטב קטן כדי שיישאר במקומו עד שהשעווה מתקשה. עניין של כמה דקות להתקשות ראשונית של הנר. גוזרים את הפתיל לאורך הרצוי.

שימו לב שהבטון בתמונות שצילמתי עדיין כהה מאד – יצקתי וצילמתי תוך פחות מיממה והחומר עדיין מעט לח. תוך יום-יומיים בתי הנר יתקשו יותר ויותר ויתבהרו, הבטון הלבן יהפוך מאפרפר לצחור.

מדליקים, שרים שירים, עושים אמבטיה רומנטית או פשוט נהנים מהפסקת חשמל בסטייל.

הפוסט הזה הוא חלק מספיישל חנוכה מיוחד, בו חברו 8 בלוגריות כדי להפיץ רעיונות והשראה לחגיגה, יצירה ודקור ברוח החג. מוזמנים להקליק ולהתמלא השראה:

1. אפרת יפה – קפה ויפה

2. שירה פורר – Pretty Simple Life

3. נועה סטוקלין – יצירתילי

3. שושי סירקיס – הסטודיו שלי

4. יעל רפפורט – סטודיו עפיפון

5. Chai and Home

6. נועה קליין – I am on leave

7. דבורה מינדל – bee blog

8. שרית נובק – misspetel

חג אורים שמח 🙂

שירה

Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More