מצות מצויירות

Decorated Matzah // evenyaru.com

פוסט שני ביומיים! שיא אישי 🙂 בעקבות ההפקה היפיפייה שעשיתי עם הצמד המופלא נופר וירדן מקול אנד בלו, קיבלתי תיאבון. תיאבון פיזי, ממש. בהפקה עיצבנו שולחן מתוקים עם ממתקים ומאפים בעבודת יד שגרמו לבטן שלנו לקרקר במשך כל יום הצילומים. בין היצירות הקולינריות המשגעות נח לו קינוח הפסח הפשוט ביותר בעולם, שירדן הכינה לצילומים. אלה היו שברי מצה עם שוקולד. סתם כך. והם היו כל כך יפים בפשטותם שזה הדליק אותי לגמרי, ועורר בי את החשק להפוך אותם למשהו מיוחד ממש.

אז מה צריך בשביל מצות מצויירות?

– מצות (כאילו דא)

– שוקולד (אני השתמשתי במריר וזה עובד מעולה גם עם שוקולד לבן)

– אבקה מטאלית המשמשת לאיבוק בצק סוכר

– אלכוהול

– מכחול נקי

ממיסים במיקרוגל או בסיר כפול שוקולד. מורחים את השוקולד המומס על מצה שלמה או שברי מצה. מניחים להתקרר ולהתקשות בטמפרטורת החדר.

Decorated Matzah // evenyaru.com

בכלי קטן או בכוס מניחים מעט אבקה מטאלית. מוסיפים כמה טיפות אלכוהול, עד שמקבלים מרקם משחתי-דליל. עדיף להוסיף בהדרגה ולא להטביע את האבקה.

Decorated Matzah // evenyaru.com

מציירים! אני אוהבת מאד משולשים ובכל זאת – זה חג הפירמידות (לא?!). אבל אפשר פסים, נקודות או כוכבים. ואפשר גם מילים – שמות, ציטוטים מההגדה, והשוס ההיסטרי שיהפוך את המצות הללו ללהיט ממש: להכין מצות שוקולד המכילות רמזים למציאת האפיקומן, מעין חפש את המטמון כשר לפסח שכזה. אם התערובת מתחילה להתגבש ולהתיבש, משום שהאלכוהול מתנדף, מוסיפים עוד טיפה וממשיכים. אחרי שהצבע התייבש לחלוטין בכלי, האבקה שנותרה בו עדיין שמישה! רק מוסיפים כמה טיפות אלכוהול והצבע כמו חדש.

Decorated Matzah // evenyaru.com

Decorated Matzah // evenyaru.com

אם אתם מכינים אשמח לראות!!!

חג שמח ואביבי לכולכם, חבקו את האנשים שאתם אוהבים

שירה

Share the Post:

Related Posts

טאי דאי מפתיע

צביעת בדים בצבעי FABRIC CREATIONS כולם מכינים עכשיו טאי דאי! השילוב של הטרנד הלוהט עם הימים הארוכים בבית, הוא רקע

Read More